Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2008

ΓΛΥΠΤΙΚΗ - ΣΥΝΑΡΜΟΓΕΣ





ΕΚΘΕΣΗ ΝΙΚΟΥ ΚΛΑΔΗ "Η ΚΑΘ'ΗΜΑΣ ΔΙΑΦΥΓΗ"

ΣΤΟ ΒΡΥΣΑΚΙ   19/09 - 29/09/20012










Για το Νίκο Κλάδη , η δια-φυγή από το τετραδιάστατο χωροχρονικό συνεχές της καθημερινής μας εγκαταβίωσης φαίνεται οτι αποτελεί βασικό
συστατικό της αυθυπαρξίας του. Με όχημα την υπερβατική δυναμική της γλυπτικής τέχνης , προσπαθεί να οδηγήσει σε πεδία που βρίσκονται στο επέκεινα. Σε πεδία που δομούνται από τη φαντασία, το αίσθημα, τα πάθη, το όραμα και το όνειρο... σε πεδία πολλαπλών βαθμών ελευθερίας.

Στην προηγούμενη έκθεσή του (Εντροπίας Ανάταξη) ξεκίνησε από επίπεδα κατακερματισμού και αποδιοργάνω...
σης και κατέληξε σε χώρους ολότητας , αρμονίας και μέτρου. Τώρα μας προσκαλεί να ''δια-φύγουμε'' στο ερεβώδες ψυχαναλυτικό τοπίο του ID από το οποίο προέρχονται αρκετές ασύμμετρες καταστάσεις της καθ' ημάς πραγματικότητας.

Οι πτωτικές διαδρομές, οι ισχυρές ανελίξεις, οι απρόσμενες εκκολάψεις , οι εμβρόντητες δομές που αποδίδονται από το έργο του με προσπάθεια
παραστατικής ενάργειας, μας βοηθούν να επαναδιαπραγματευθούμε τη σχέση μας με την τέχνη αλλά και με τον εαυτό μας.









----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------























 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ''ART4MORE ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012












------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΝΙΚΟΣ ΚΛΑΔΗΣ - ΕΝΤΡΟΠΙΑΣ ΑΝΑΤΑΞΗ       ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ   ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009




21 Οκτωβρίου - 01 Νοεμβρίου  2009
10 πμ - 2 μμ και 6 μμ - 10 μμ
ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ - ΓΚΑΖΙ
Πειραιώς 100 - Αίθουσα Άγγελος Σικελιανός








---------------------------------------------------------
''Ο γλύπτης Νίκος Κλάδης αναπλάθει τα κατακερματισμένα μέρη του σύμπαντος του - τα στοιχεία που έχουν κατέλθει σε σημείο Εντροπίας - σε νέες ονειρικές και ευφάνταστες συνθέσεις αρμονίας κι έτσι επιστρέφει ο ίδιος - και μας οδηγεί κι εμάς - στον Παράδεισο της ολότητας.
Στην προηγούμενη έκθεση του ο καλλιτέχνης συνέθεσε με την αρμονία των γλυπτών του μουσικών οργάνων ένα συμφωνικό έργο για να διατυπώσει την ηχητική οντότητα του ενιαίου όντος. Τώρα, βαθαίνει ακόμη περισσότερο σ’ αυτή του την διείσδυση στο σύμπαν αναζητώντας τις απαντήσεις στα αίτια του κατακερματισμού του, στις αιτίες της Εντροπίας του. Κυρίως αναζητώντας τις νέες ερωτήσεις που θέτει η ύλη στο πνεύμα καθώς το πνεύμα ξεφεύγει διαρκώς για να ξεπεράσει τον πόνο της πραγματικότητας…. για να αντέξει το πάθος της υπέρβασης… για να βρεθεί στο κέντρο της μίας και αδιαιρέτου φύσης του ανθρώπου. Ο Νίκος Κλάδης, σε μια Οδύσσεια σχημάτων και μορφών, αισθήσεων και αισθημάτων, οραμάτων και ονείρων μας οδηγεί στο ταξίδι από τη φυσική στη μεταφυσική, από την επιστήμη στην τέχνη.
Συνθέσεις, χρώμα, φως και κίνηση. Τα γλυπτά του καλλιτέχνη είναι ένα ακόμη βήμα – ένα μεγάλο βήμα του – στον τρόπο που βλέπει και κυρίως που δημιουργικά μεταγράφει την πραγματικότητα πάνω στα υλικά του. Τόσο η συνθετική του πνοή όσο και η τεχνική του καταγράφουν ένα νέο κεφάλαιο στην γλυπτική του πορεία, καθώς η υπάρχουσα και σε προηγούμενες δημιουργίες του, δύναμη του μετασχηματισμού των διαφορετικών αντικειμένων σε νέες συνθέσεις μετεξελίσσεται. Η μεταγραφή των υλικών του σε νέους ρόλους… η θεατρικότητα των γλυπτών του… όλα αυτά ουσιαστικά μεταμορφώνονται σε μια τολμηρή, ακραία έως και εκρηκτική συνύπαρξη διαφορετικοτήτων. Με το μοίρασμα των διαφορετικών υλικών, ο πόνος της ύλης που καταρρέει μειώνεται. Η χαρά που δημιουργεί η νέα μορφή κάθε στοιχείου μοιράζεται τη χαρά του κάθε άλλου στοιχείου κι έτσι και η χαρά μοιράζεται. Με τον τρόπο αυτό ο Νίκος
                                                                                Κλάδης αρνείται – τα έργα του αρνούνται – την
                                                                                Εντροπία. ''
                                                                                Τεα Βασιλειάδου















                                                                                                                                                                              
--------------------------------------- 
 ''laundry''










-------------------------------------------------------------------------------------------------
ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑ
ΜΑΡΜΑΡΟ - ΠΕΤΡΑ (Marble -Stone)
 Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΚΑΜΠΥΛΩΝ (Harmony In Volume)















                                                              Γαλαξίας /Galaxy





                                                                                                          
Πλεούμενο / Sea vessel





------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΙΚΑ (zoomorphic)






                                                                 Xoρικόν/chorus




                                                                        Ήβη /ivi




 
                                      ασύμμετρος μεταβολισμός/unbalanced metabolism




                                                            Ιππόκαμπος/ sea horse



ΜΕΤΑΛΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΥΛΙΚΑ (METAL AND MIXED MEDIA )



 ΚΛΕΙΔΟΚΥΜΒΑΛΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (Silent Music)
τζαζ oρχήστρα / jazz


Λύρα













Ακορντεόν /Accordion










πνευστό Ι / Horn I

stroviol












κιθάρα/guitar



πνευστό II / Horn ΙΙ



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   2003-2008





                                                                          Fitness

                                                                      



                                                        ''Στρουθοκάμηλος Εντροπικός''






                                                                         ''Torso''



                                           
                                                               ''Ερμής Δεσμώτης''




                                                                      ''Ρεμπέτικο''                                          
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ / EARLY WORKS  2000



             













-------------------------------------------------------------------------------------------------
 ARTSPACE ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2007






H Γλυπτική του Ν.Κλάδη 

της Βασιλικής Αδαμοπούλου

Η νεα ενοτητα της δουλειας του Νικου Κλαδη που παρουσιαστηκε στο ARTSPACE ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ τον Απριλιο του 2007 ηταν η τεταρτη ατομικη εκθεση του , με τιτλο "κλειδοκυμβαλα της σιωπης".Τα γλυπτα και οι κατασκευες που παρουσιαζονται , μας παρεχουν την δυνατοτητα να παρακολουθησουμε τον τροπο που ξεδιπλωνονται οι συνειρμοι του γλυπτη καθως μεταγραφει εικονες απο την πραγματικοτητα με τεχνικη επιδεξιοτητα πανω στο μαρμαρο η την πετρα και το μεταλλο , επιτυγχανοντας τη συζευξη τους .Η δυνατοτητα του να συνδυαζει σχηματα διαφορετικων αντικειμενων προβαλλοντας νεους ρολους στους απροσδοκητους σχηματισμους ανακεφαλαιωνει προγενεστερους του προβληματισμους πανω στη δομη της υλης.Η καινουργια συνταξη των βασικων στοιχειων μεσα στη νεα δομη που απεκτησαν , λειτουργουν ως εικονες - κλειδια για να ξεπερασει ο θεατης το ακατανοητο συνθετοντας εναν καινουργιο κοσμο μεσα απο τον τροπο που επινοει κι εκφραζει ο Ν.Κλαδης την νοητικη του συνθεση .Μια συστηματική ταξινόμηση των υλικών και των συμβόλων που χρησιμοποιήθηκαν στις συνθέσεις του , για να προσδιορίσουν αυτά που θέλει να πει ο γλύπτης μεταπλάθονται , απελευθερώνοντας τα γλυπτικά αντικείμενα από την παρωχημένη στατικότητα , μακριά από κάθε γλυπτικη εκφραση που μοιαζει υποδουλωμενη στην αυστηρη σοβαροτητα των ταφικων μνημειων καθως και απο τυχον αδυναμιες μετεωρισμου μεσα απο την διευθετηση ακανονιστων στοιχειων που μερικες φορες παρατηρουνται σε παρομοια εγχειρηματα.Δουλευει με ανεση το μαρμαρο η την πετρα και η αναζητηση τον οδηγει σε υπερρεαλιστικες συνθεσεις με το μεταλλο να κατεχει σε αρκετα απ'αυτες πρωταγωνιστικο ρολο ενωνοντας ετεροκλητα τμηματα απο αλλοτε ενιαια κομματια , δημιουργωντας την πραγματωση μιας συνθεσης που αποτελει το δικο του συμβολικο αποτυπωμα πανω στην υλη που αποδομει τμηματα της , τοποθετωντας τα κατοπιν σε νεα συνθεση .Τα ανακατασκευασμενα αντικειμενα μεσα απο την πραξη λειτουργικης αφαιρεσης καταδεικνυουν αποψεις στιλιστικης εντυπωσης με ερμηνειες - αναγνωσεις που αφορουν τις αποψεις του καταδεικνυοντος .Η κατασκευη μιας φορμας μεσα απο διαφορετικα αντικειμενα εκτος του οτι καταδεικνυει τη στιλιστικη ταυτοτητα του Ν.Κλαδη επιτρεπει την ανακατεσκευη μιας φορμας με κριτηρια οπτικα,εννοιακα,απτικα καθως και νοητικα και ηχητικα! Η αρπα , το σαξοφωνο , το πιανο μεταμορφωμενα και τοποθετημενα σ'ενα διαφορετικο απο την αρχικη τους λειτουργια περιβαλλον αποποιουνται τον αρχικο σκοπο της λειτουργιας τους και επαναπροσδιοριζουν με τη μεταμορφωση που τους προσφερει ο γλυπτης - δημιουργος , στον τωρινο πραγματικο χωρο πλεον , κανοντας τα φορεις ελξης ιδεων οπως π.χ. "της ανατροπης" η "της αντιθεσεις" που γινονται εφαλτηριο για πολλαπλες αναγνωσεις του εργου τεχνης μεσα απο την αποδομηση και την ανακατασκευη του αντικειμενου..Στα περισσοτερα εργα ειναι εκδηλη η παρουσια του ηχου ακομα και σ'αυτα που η μεταπλαση της μορφης τους δεν παραπεμπει σε καποιο μουσικο οργανο , στα μαρμαρινα εργα του τα χειλη για παραδειγμα βγαζουν ηχο .Ο γλυπτης καταφερνει να παραμερισει στοιχεια που φλυαρουν , ενορχηστρωνοντας στα εργα του μια αορατη μελωδια , επικοινωνωντας με τον δεκτη - θεατη και μεταφερει την αισθητικη του αποψη και την υπαρξιακη του ερμηνεια.Στα μαρμαρινα αντικειμενα η εκδοχη της απλοτητας της μορφης απηχει το αποτελεσμα μιας αφαιρετικης διεργασιας καθως η ταυτιση της φορμας του αντικειμενου ταλαντευεται αναμεσα στην πλαστικη παραδοσιακη ερμηνεια που περιεχει τις αξιες της ταξης της ηρεμιας η οποια πηγαζει μεσα απο την διευθετηση ακανονιστων στοιχειων (οπως ακριβως συμβαινει και στη συμπαντικη δημιουργια) και τις εννοιολογικες μορφες τεχνης μεσα σ'ενα υπερρεαλιστικο επιπεδο .Τα υλικα σ'ολες τις περιπτωσεις ανταποκρινονται στις προδιαγραφες που θετει ο γλυπτης , μεσα απο την αφαιρετικη γλυπτικη .Οσον αφορα το μαρμαρο , οι καθαρες λειες επιφανειες - ομαλες και καμπυλες - βοηθουν στο νοηματικο αποτελεσμα που επιθυμει ο δημιουργος τους , ωστε να ανταποκρινονται τοσο μορφολιγικα στην εικονα που θελει να εκφρασει οσο και εννοιολογικα .Η μεταχειριση της υλης ειναι και διαπιστωση και αναγνωριση μιας εικονας - αντικειμενου που εχει παρελθον , παρον και γιατι οχι και μελλον μεσα απο εναν καινουργιο μετασχηματισμο .Η αλλοκοτη μορφη που προβαλλει τμηματα φετιχ του ανθρωπινου σωματος οπως χειλη και συμβολα αναπαραγωγης και γονιμοτητας , δημιουργει πολλαπλες ερμηνειες μεσα απο ενα πρισμα ωριμοτητας της προσωπικης του εκφρασης σε σχεση με προγενεστερες περιοδους ".   
(από το περιοδικό του Ιωνικού Συνδέσμου, Λυχνάρι)





 Περιοδικό Εικόνες





Περιοδικό Δίφωνο





ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ






ΕΝΩΣΗ ΣΠΑΡΤΗΣ 2009 







  ΚΥΘΝΟΣ ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ- ΚΥΘΝΙΑ  2010








ΚΥΘΝΙΑ 2007

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ   ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2003









ΙΩΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ  2003






Contact Nikos at

nicholaskladis@gmail.com
for Information about current happenings & exhibitions

2 σχόλια:

silikadam είπε...

Ωραία η ιστοσελίδα σου, καλή αρχή λοιπόν. Σκέψου το ενδεχόμενο μουσικής επένδυσης της περιήγησης στα έργα σου που όπως αναφέρω και στο μπλογκ μου είναι μια καθαρή ανάσα στη δύσοσμη καθημερινότητά μας.

mikamike είπε...

Νίκο καλησπέρα.

Μόνο καλά λόγια έχω να πώ για αυτή την ευχάριστη έκπληξη.

Καλή συνέχεια.

Μιχάλης